Followers

Saturday, March 19, 2011

kerja..kerja..kerja..



Menjalankan rutin seharianku..sebagai technical service engineer...biase lah kate service engineer so, buat lah service ape yang patut..hari ni my destination is Kuala Pilah & Sri Menanti Negeri Sembilan..kedua-dua tempat yang dituju adalah balai polis. Macam biaselah masalah ynag sama aku temui di kebanyakan balai polis yang aku pergi. IE corrupt and Windows corrupt. xdelah bende lain yang aku ni buat..averyday is the same thing..tp ape nak buat dah kerja namanyer...yang penting every month dapt gaji yang halal.

Tapi bile aku pergi ke Balai Polis Sri Menanti ni special skit kes die...x pnah lg aku jumper windows corrupt, tapi os still bleh masuk just desktop die jer yang blank. Pkir panjang jugak aku mase kat situ...belajar dari pengalaman yang ade. try to repair registry lah, kadang-kadang orang yang buta IT ni suka-suka hati jer nak buat sendiri..bak kate pepatah macam tikus membaiki labu..last xtau ape jd....lame lah jugak aku bermain dengan gpedit windows ni..mcm2 aku try but the problem still x bleh nak solve.

lastly ambil keputusan format and recovery je lah pc tu....hehe..aku satle untuk hari ni..yang penting kerja siap, customer puas hati n hatiku riang...



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails